פשרה באגודת ישראל: רוטציה בין בעלזא לויז'ניץ

    אבי רבינא No Comments on פשרה באגודת ישראל: רוטציה בין בעלזא לויז'ניץ

    הכרעה דרמטית ב'אגודה': הדיינים הבוררים הכריעו כי תהיה רוטציה על המקומות בין בעלזא לויז'ניץ | עוד הכריעו שח"כ אייכלר נציג חסידות בעלזא יכהן ראשון. ויז'ניץ יקבלו את התפקיד הראשון, בקדנציה הבאה זה הפוך

    טסלר מימין ואייכלר צילום: פלאש 90
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני כשעה קלה הושגה פשרה במסגרת הליך הבוררות שהתנהל בין נציגי חסידות ויז'ניץ ולנציגי חסידות בעלזא בסיעת אגודת ישראל. במסגרת הפשרה, בכנסת הבאה יוקדם נציג בעלזא ברשימה לכנסת, ישראל אייכלר. בבחירת התפקידים לכנסת ולממשלה יוקדם נציג ויזניץ.

    באם יהדות התורה תזכה לפחות מ-8 מנדטים וטסלר לא ייכנס לכנסת, נקבע בהסכם כי "הצדדים יעשו כל מאמץ להחיל את החוק הרלוונטיים על מנת לזכות במקום נוסף בכנסת. גם במקרה זה תקבל ויז'ניץ קדימה בבחירות התפקיד".

    עוד נקבע כי "ככל והדבר לא יתאפשר זכאית ויזניץ לקבל את המקום השישי למחצית זמן הפעילות של הכנסת ה-24. על פי מה שנקבע בעבר בסיעת אגודת ישראל, קיים מנגנון להבטחת רוטציה על המקום השישי, אולם בכל מקרה אחראים בעלזא להבטחת הרוטציה לטובת ויזניץ וכלל שמכל סיבה שהיא לא תתקיים רוצטיה, יתפטר נציג בעלזא לטובת ויזניץ".

    בנוסף, נקבע בהסכם: "בכנסת שלאחריה, ה-25 יקבל נציג ויזניץ את המקום השלישי של אגודת ישראל ואילו בעלזא יקבלו את המקום הרביעי, מנגד יתחלפו התפקידים לעיל. כמו כן יופעל מנגנון הרוטציה בכנסת ה-25 כאמור לעיל".

    "וכן ימשיך לסירוגין בבחירות לאחריהן עד אשר יתקיימו בחירות פנימיות שייקבעו את זכויות הצדדים או במסגרת הליך הבוררות שנקבע בין כל הסיעות הקיימות באגודת ישראל".

    "למרות האמור לעיל, בבחירות לכנסת 25 תקבל ויזניץ את המקום השלישי של אגודת ישראל בתנאים האמורים לעיל במנותק מתוצאות התהליכים האמורים".

    סגן השר מאיר פרוש וחבר הכנסת ישראל אייכלר בירכו על החלטת הרבנים: "ב"ה זכינו שנציגי אגודת ישראל פועלים ביחד על פי דעת תורה, ואנו תקווה בעזרת השם שכל ענייני הציבור יתנהלו באחווה ובשותפות ובאחדות מלאה. נעשה הכל כדי שכל חמשת נציגי אגודת ישראל יבחרו לכנסת הבאה".

    "אגודת ישראל יוצאת כעת יחד למערכה קדושה למען קיומה של תורה ביום הבחירות. נאחד את כל הציבור החרדי והקהילות הקדושות בכדי להוסיף ולהרבות כבוד שמים, להגדלת כוחה של יהדות התורה כדי להבטיח את קידום מטרותיה של אגודת ישראל למען עולם התורה והיהדות בכנסת הבאה"

    ח"כ טסלר יעקב טסלר, נציג ויז'ניץ באגודת ישראל ברך: "אני שמח מאד שבאגודת ישראל הדברים נפתרים בדעת תורה ועפ"י ההלכה. כנציגם של גדולי ישראל, אני מברך על ההכרעה וכולי תקווה ותפילה שכעת נתאחד יחדיו כלל הציבור החרדי, לקראת המערכה העומדת לפנינו ובס”ד נצליח להגדיל את כוחה של יהדות התורה המאוחדת שסימנה ג'. בשם ה' נעשה ונצליח".

    שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן: "אגודת ישראל נכנסת הערב למערכת הבחירות לכנסת ה-24 בכוחות משותפים ומאוחדים, לאורם של מרנן ורבנן גדולי ומאורי הדור שליט"א. כעת, לאחר בירור וסיכום בין הסיעות השונות, משימת העל העומדת לפתחינו היא הצלחת היהדות החרדית לגווניה ולשבטיה, בהגדלת כוחה של ‘יהדות התורה המאוחדת – אגודת ישראל-דגל התורה’ ולקדש שם שמים. 'ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונך בלבב שלם".



    0 תגובות